Att göra det bästa av situationen

Varje påsk åker vi till mamma och pappa i Mjölby och firar påsk med hela stora galna familjen. Hundar och ungar överallt. Mat och godsaker i överflöd. Men inte i år. Känns tomt och konstigt men vi får ta igen det med råge nästa år. Då blir det påskarnas påsk! 🐣💛 

Tjejerna tog hemester och sov i husvagnen (som jag äntligen fick färdigstädad) igår 😊 Värmen i den funkar garanterat iallafall.  28 grader hade de när jag knackade på och väckte dom straxt efter 11. 😅😅
(null)

Vi fixade lite påsklunch och påskharen kom med påskägg. Det blir man tydligen inte för gammal för 😊 
(null)

(null)


Micke försvann till golfbanan och tjejerna till Hökåsengropen där de träffade kompisar och grillade marshmallows. Jag stack iväg till stallet och blev som vanligt kvar längre än jag tänkt från början. Vi trivs så bra där, både med hästar och människor. Så många har erbjudit sig att hjälpa till med både stallfix och skjuts till Nellie när jag ligger på sjukhus och det är verkligen guld värt. 

Ägg i alla varianter har det blivit idag 😃 
Gjorde dessa av kinderägg, enkelt och smarrigt! 
(null)

(null)

Receptet hittade jag här. 
https://www.mathem.se/recept/fyllda-chokladagg
Jag hittade ingen curd att ha till "gula" så jag färgade chokladfluffet med gul karamellfärg och serverade med passionsfrukt för att bryta av smakerna lite 😊 

Vi fick i slutändan till en fin påskafton iallafall.

Kram på er! 💛🐣

Kommentera inlägget här :