Hörru 2020, ge dig nu!

Jag borde få en egen parkeringsplats på sjukhuset. Just nu är det besök var och varannan dag. Jag har fått inflammation i såret och äter antibiotika. Besparar er bild på det. 

De plockar några klamrar då och då för att såret inte ska gå upp. På tisdag är det blodprover och en röntgen inför att cellgifterna drar igång den 25e. Det kommer bli behandling var 14e dag. Först intravenöst på sjukhuset och sen kopplar de på en medicinpump som jag tar med i en snygg (?) midjeväska hem. Den jobbar på i 48 timmar och sen åker jag till sjukhuset och kopplar bort den. Har fått en hel hög med tabletter som ska vara mot illamåendet. Usch vad jag inte vill det här....

Jag vill att allt ska vara som vanligt. Jag vill ha tillbaka min energi. Jag vill inte behöva tänka på att jag ska må skit till och från resten av livet. Fan. 


Jag känner faktiskt att det får vara nog nu. Den här nedåtgående spiralen 2020 måste ge sig för jag känner mig helt nedtryckt i skorna, helt slut. 

Vi fick vår gamla husvagn förstörd av de som den stod uppställd hos. Orkar inte gå in på detaljer men det blev ett jäkla jobb med att ens få de att stå för självrisken. 

I fredagskväll gick en anhörig till Micke bort och det skakade om oss rejält. 

Jag försöker verkligen men ibland är det svårt att fokusera på det positiva. 

Därför kommer här en lista på det som varit bra, kanske mest för att påminna mig själv. 


STEAM HOTEL

Vi fick en fantastisk hotellvistelse av min underbara vän Katie, hennes pojkvän och hennes föräldrar. Katie och jag träffades när vi båda två jobbade på Engelska skolan och hon blev snabbt som en tredje syster 💜 Hon bor nu i USA och jag saknar ihjäl mig efter henne. 

Vi bodde två nätter på Steam och njöt verkligen av allt de hade att erbjuda. 

Tacktacktack för denna fina gåva 💝 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



9 ÅRS DAG 

Yes, 9 år har gått sen min Prince charming stuffade fram till mig på dansgolvet på Cinderella mitt ute på Östersjön 🚢❤️

Tack för att du finns för mig och tjejerna ❤️

(null)


(null)



HÄSTARNA

Nellie är en sån jäkla klippa som tar stallet själv nästan hela tiden. Jag är så stolt över henne. De som inte håller på med hästar kanske har svårt att greppa hur mycket jobb det är. Varje gång stallet ska göras och man är själv får man räkna med 1 1/2 timmes hårt kroppsarbete + ridning. Några dagar har jag orkat med ut och gjort lite av sysslorna. Hon motionerar hästarna och det går framåt i utvecklingen med båda två. Så roligt att se! Walle har kommit på en grej att om han slänger runt med huvet samtidigt som han sparkar så åker Nellie av. Jäkla skithäst (sagt med kärlek 😅). Hon har åkt i backen några gånger nu men hon kämpar på. 

I lördags var det extra roligt när Emelie ville följa med. Jag stånkade mig runt en sväng i skogen och Nellie och Emelie red. Det var så mysigt! 💜

(null)


SKOLAN

Nellie har nu börjat gå en dag i veckan i skolan. Hon är helt slut när hon kommer hem men hon gör det. Älskade kämpe❤️


Det finns såklart en hel massa andra positiva och roliga saker som händer så jag ska tvinga mig att tänka på de sakerna ikväll. 


Tack för att ni läst och ta hand om er och varandra. Det är så jäkla viktigt att visa vår kärlek för de vi älskar. 

Kram på er 💜

Kommentarer :

#1: Jennifer

❤️❤️

skriven
#2: Jennifer

❤️❤️

skriven
#3: Emelie

2020 är ett riktigt dåligt år, hoppas själv på att kunna hitta några ljusglimtar. Det är bra att påminna sig själv om även de positiva sakerna!

skriven
#4: Ilona

❤️

skriven
#5: Ilona

❤️

skriven
#6: Kristin

Håller tummarna allt jag kan för att ni ska få en ljusning snart! ❤❤❤

Svar: ❤️
Mia

skriven

Kommentera inlägget här :