Tycka synd om mig själv-dag

Idag har jag haft några "tycka synd om mig själv-stunder". 

Alla papper från Akademiska kom idag. På  onsdag ska jag på inskrivningssamtal. Det ska tas blodprover och EKG. Träff med läkare och narkospersonal. Massa information. Hela besöket tar ungefär 5 timmar och i och med den här väldigt irriterande Coronaskiten får inte Micke följa med. Känns så jäkla jobbigt att göra det själv. 

Sen kan jag välja på att stanna kvar i Uppsala över natten eller komma tillbaka till 6.30 på torsdagsmorgonen och jag kommer välja det senare. Till råga på allt ska jag fasta från tisdag efter lunch. Jag får bara dricka klara drycker. Detta för att tarmen måste vara helt tömd vid operationen. Stackars familj som får stå ut med mig två dagar på fastande mage. 


Nellie och jag har varit ledsna tillsammans. Att jag ska vara borta så länge, varav 4-5 dagar som vi inte kommer höras alls känns otroligt jobbigt. Vi försöker strukturera upp allt så mycket som bara går. Listor på skolarbete och allt som ska göras i stallet. 

Det blir en prövning för Nellie att vända sig till andra och inte till mig. 

Älskade lilla unge. Jag vet att vi kommer klara det här oxå!! ❤️❤️ Det finns ingen så fantastisk som du! Jag vet att du kommer göra ditt bästa, det gör du alltid. Kommer det en dålig dag så ta nya tag nästa morgon. Det blir som det blir med skolan. Vi löser det sen! Kom ihåg att du har så många runt omkring dig som mer än gärna hjälper dig och finns där för dig. 


Fan. 💔 


Vi hade en fantastisk kväll i stallet iallafall. Nellie red ut själv en liten sväng för att känna på det. Hon har inte fått göra det förut men Penny är så trygg att det känns ok. Det var två glada tjejer som kom tillbaka 😊 

(null)



Walle fick en vilodag men imorgon blir det hårdträning. Lektion i uppbyggande träning. Misstänker att både häst och barn kommer vara helt slut efteråt 😊


Nu ska jag försöka ignorera alla mygg och knottbett jag fått och sova några timmar. 


Glöm inte trycka på 💛 och dela gärna min blogg på Instagram eller Facebook 😃


Kram på er 💜


Kommentarer :

#1: Lisa

Har du inte möjlighet att boka sk patienthotell åt dig och familjen? Så kan ni vara tillsammans men slippa gå upp så extremt tidigt för avfärd till Uppsala. Vi gjorde så när Ludwig skulle opereras och det fungerade utmärkt. 😊 Bara ett tips men jag kan även förstå om du vill vara hemma. Lycka till! Tänker på dig! ❤️

Svar: Jo möjligheten finns men det känns bättre att få kvällen hemma 💜
Tack fina du ❤️
Mia

skriven
#2: Anonym

Fina Mia! Du är en underbar person, mamma, extramamma sambo och matte 🙌 Allt du gör, gör du med kärlek ❤ jag läser din blogg med tårar i ögonen och jag hoppas allt går bra så du är hemma hos dina ❤ igen. Stor kram och hälsa Nellie från grannen på Änggatan 🙌 Anneli 😘❤

Svar: Många kramar 💛🧡❤️
Mia

skriven

Kommentera inlägget här :