Svammel 😅

Äntligen nĂ€stan mĂ€nniska igen đŸ€Ș. MĂ„n-onsdag hade jag pumpen med cellgifter. Det tar mer och mer pĂ„ kroppen och det tar lĂ€ngre tid att komma igen. Det Ă€r verkligen som att trycka pĂ„ en knapp sĂ„ kommer illamĂ„endet och tröttheten. IllamĂ„endet hĂ„lls som tur Ă€r mestadels i schack av piller men tröttheten... Den Ă€r förlamande. Det gĂ„r inte att vila sig ifrĂ„n den, den Ă€r sĂ„ ihĂ€rdig. Kroppen blir helt slut och jag skulle verkligen kunna somna stĂ„ende.  Jag försöker hĂ„lla igĂ„ng och iallafall följa med Nellie till stallet för att inte bara bli liggande i soffan och tĂ€nka Ă€nnu mer pĂ„ hur illa jag mĂ„r och hur illa det smakar i munnen. Även om jag inte tillför sĂ„ mycket k stallet dessa dagar Ă€r det skönt att sitta dĂ€r och vara med. Just det dĂ€r att vara med har blivit sĂ„ viktigt.
Idag Ă€r det alltsĂ„ lördag. Tre dagar efter kuren och som ett brev pĂ„ posten kommer dom. De köttiga Ă€ckliga sĂ„ren och blĂ„sorna i munnen. Att borsta tĂ€nderna Ă€r hemskt och tĂ„rarna kommer varje gĂ„ng. Jag har en supermjuk tandborste frĂ„n apoteket och en vidrig tandkrĂ€m som Ă€r mild utan smak. BlĂ€sch!  (null)

Imorgon ska jag trĂ€na! Jag saknar det sĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„ mycket!! KĂ€nslan av att svetten rinner och att bli sĂ„ dĂ€r göddigt öm i musklerna. Innan jag blev sjuk trĂ€nade jag 5-6 pass i veckan och var i mitt livs bĂ€sta form. Saknar min kropp! 
LĂ€karna sĂ€ger att det var tur att jag var i sĂ„ bra form. Att det var det som gjorde att jag klarade den första operation sĂ„ bra. Jag vill verkligen bygga upp min kropp inför kommande strider. Jag har mĂ„nga konversationer med mig sjĂ€lv om hur det ska gĂ„ till och hur jag ska förhĂ„lla mig till mina nya levnadsvillkor. Ibland gĂ„r det bara runt i huvet och jag blir sĂ„ trött pĂ„ mig sjĂ€lv. Försöker vara snĂ€ll mot mig sjĂ€lv och tĂ€nka att jag faktiskt rör pĂ„ mig mycket i vardagen med hĂ€starna och hundarna. 
Älskade pĂ€lsbollar! SĂ„ mycket kĂ€rlek de ger âŁïž 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

IkvĂ€ll gjorde jag krĂ€ftsoppa, sĂ„ himla god och jĂ€ttelĂ€tt att laga 😋 Tack Zita för tipset! 
https://www.ica.se/recept/lattlagad-kraftsoppa-722443/?fbclid=IwAR2CLuJjPl-IwVifAGY5ZSjstS_W81flkDfLYepZijeh-HSw_WIbw9-lGss

(null)

Det var vĂ€l en riktigt trĂ„kig matbild? 😂😂 

Dags att sluta svamla och sova lite grann 😊 

Hoppas ni har en hĂ€rlig helg! 
Kram frĂ„n mig 💜💜

Kommentera inlÀgget hÀr :