Nähäpp, inga gifter idag 🙃

Idag fick jag mig en riktig energiboost med de här två töserna 😃  En spontana lunch/fika med skrattkramp i kinderna ☀️

(null)


Vi pratade lite om Samla minnen (fb-gruppen, gå med du oxå 🙂). Karin och ilona sprudlar av idéer för sidan, de är fantastisk! 

Stegen som de nu håller på med är halvvägs 🙏🙏 Jag vill att ni ska veta att jag ser varenda en av er. Oavsett om det är 20kr eller 500kr så blir jag lika ödmjuk inför att ni vill ge oss detta, att kunna skapa minnen tillsammans. 

När jag fick det här bakslaget berättat för mig bestämde jag mig för att inte vara rädd att ta hjälp. Att jobba på att "ensam inte alltid är stark". Och det är ett jobb må ni tro men jag övar mig på er 😊❣️

Är det någon av er som har tips på vilken sida jag ska använda för fotoböcker så hör gärna av er 😃


Jag åkte upp kl 8 till sjukhuset, efter att ha tagit en anti-illamående tablett á 700kr 🤪, men efter att de undersökt ärret och stället det inte vill läka på bestämdes det att cellgifterna skulle skjutas upp 2 v. Det har tydligen något att göra med de antikroppar som är i kuren hämmar läkandet. Kändes lite dubbelt. På ett sätt villl jag ju få i mig skiten så det gör sitt jobb. Å andra sidan är jag glad långt in i hjärteroten att jag får två pigga veckor. Jag ska njuta av varje sekund 🤩 

Dyrt litet piller men värt varje öre om det funkar.

(null)


Ikväll blev det stallet som vanligt. Walle har levt rövare i hagen. Antagligen åkt omkull på rumpan. Han var helt grön på bakvagnen när vi tog in honom i lördags. Han markerar på höger bak på böjt spår och har nu fått lite elbehandling och massage av Emelie. Så smidigt att ha dig i samma stall, tack 💜 

Nu tar vi promenader i några dagar och hoppas på att det släpper. 

(null)

Kl 21 är väl en lagom tid för två töser att baka kakor? 😄 Nu är de iallafall i säng, båda har sovmorgon och det är väl tur! 

Gammelmormors kakburk får vara med, älskar den💚
(null)

Imorgon ska jag ringa salong och kolla om jag kan få komma och bara närma mig en peruk. 

Sov gott, kram från mig 💜

Kommentarer :

#1: Kristin

Åh. Känner igen känslan så väl. Varje gång min make fått beskedet att det blir ingen operation, vi avvaktar med strålning etc har jag först kännt lättnad. Och sedan när jag fått tänka lite blivit fundersam och undrat hur detta beslut kommer att påverka. Dock har jag alltid tänkt att vi måste lita på läkarna och att de tar rätt beslut.
Stooor kram till dig! ❤❤

Svar: Man kan inte göra så mycket mer än att lita på dom. Jag googlade massor i början men det var ju bara att lägga ner 😱
Stor kram till er ♥️
Mia

skriven
#2: Sirpa

Vilken fantastisk stark människa du är som så öppenhjärtigt bloggar om din cancer och fint mål att samla minnen! Kan rekommendera fotoklok.se att göra fotoböcker vilket jag själv gjort och blivit nöjd. Framkalla bilder för övrigt rekommenderar jag Crimson som är snabba och proffsiga. Och vill du ha en fotograf att föreviga dig, familjen, djuren så får du gärna ta kontakt med mig (vilket jag givetvis bjuder på). Exempel på bilder jag tagit hittar du i fotogalleriet i min blogg. Kram!

Svar: Tack snälla du för tips och fotoerbjudande 🌸 hur hittar jag din blogg? Kram!
Mia

skriven
#3: Sirpa

Klicka på namnet så är det en länk (annars är adressen www.susajt.se)

skriven

Kommentera inlägget här :