Från hjärtat. Osammanhängande och svamligt. Men sant.

Jobbigt inlägg att skriva. Har försökt några dagar. Det har tillomed varit så att jag övervägt att strunta i bloggen. Men jag behöver den. Jag behöver sätta ord på mina tankar.  

Jag kommer aldrig bli frisk. Det är sanningen. Jag kommer, så länge jag lever, alltid att ha cancer.

Läkarna öppnade upp mig som planerat. Snitt från bröstben till blygdben. Samma snitt som förra gången fast på andra sidan naveln. Det de såg var en helt annan syn än den de förberett mig och sig själva inför. Tumörer och metastaser överallt. Ställen man inte kan ta bort dom ifrån bla på kroppspulsådern och i de centrala lymfkörtlarna. Då det är så mycket överallt kan man inte heller göra en  levertransplantation. Det blev en så kallad open/close-operation. 

Jag kommer från och med snarast att få palliativ cytostatikabehandling under återstående livstid. Syftet är att den ska ge symtomlindring, förbättrad livskvalitet och i bästa fall förlängd överlevnadslängd.

Läkarna har tagit prover så de ska kunna avgöra vilka cellgifter som är effektivast. Men det kommer till stor del vara att de får testa sig fram på vad som funkar och inte. 

Ni behöver inte be mig om att tänka positivt eller kämpa. Det är en sån självklarhet för mig att jag inte ens funderar på något annat. 

Jag kan tänka positivt och är en positiv person men att tänka positivt ändrar inte på fakta. Det ändrar inte att det är bra att vara förberedd. Behovet att att vara förberedd är stort för mig.


Nu orkar jag inte skriva mer. Tack för att du läst. 💜

(null)


Kommentarer :

#1: Jennifer

Jag älskar dig ❤️

Svar: ❤️
Mia

skriven
#2: Jennifer

Jag älskar dig ❤️

skriven
#3: Anonym

skriven
#4: Anonym

Bästa älskade du. Mitt hjärta brister för att du behöver genomlida detta. Tänker inte skriva något peppa de för hela du verkar vara ett paket fullt med pepp och kämpaglöd. Ta hand om dig och jag ser fram emot fler inlägg som DU skrivit.

skriven
#5: Maria

Massa kramar till dig! Ingen ska få genomlida det som du gör! ❤❤❤

Svar: ❤️❤️
Mia

skriven
#6: Anonym

Lider med dig... 💚

skriven
#7: Anonym

❤️

skriven
#8: Anonym

Jäkla skitsjukdom, mitt mantra är Se skiten i vitögat och be den dra åt helvete! De hjälper faktiskt ibland när man inte är så himla positiv utan mest arg. Kram Lena

Svar: Bra tips! Kramar 💖
Mia

skriven
#9: Ilona

Blunda och känn värmen av alla som skickar dig varma tankar. Din blogg är viktig för dig och jag känner att den även är viktig för mig❤️ Kram älskade fina

Svar: Du är viktig för mig❤️
Mia

skriven
#10: Anonym

Fina fina älskade du 😘❤️

skriven
#11: Gunnel

Finns inga ord ❣️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: ❤️
Mia

skriven
#12: Ilona

Alltid vid din sida ❤️

Svar: ❣️
Mia

skriven
#13: Anonym

Kan inte sluta tänka på claes Månsson sommarprat från 2018. Jag vet jag är naiv. Jag har bara svårt att acceptera det du tvingas gå igenom

Svar: Det ska jag lyssna på! ☀️
Mia

skriven
#14: Kristin

Cancer är bara skit. Inget annat än skit. Att tänka positivt är det sämsta råd jag någonsin fått. Min makes tumörer kommer inte att försvinna för att jag eller han tänker positivt.
Hoppas såklart på ett mirakel!
Kramar från en som vet hur det känns.

Svar: Jag är så ledsen att höra om din make. Jag hoppas innerligt på ett mirakel, ta hand om er. Kram.
Mia

skriven
#15: Fanny Ståhl

Hittade precis hit och blir så himla ledsen och arg att denna sjukdom finns... :(
Vill bara säga wow, vad du är stark! Många kramar till dig och din familj.

Svar: kram!
Mia

skriven

Kommentera inlägget här :