Domedagen. Resultatet av röntgen

Tumörerna har minskat!!!! Jag har så svårt att ta in att efter alla negativa besked kom så ÄNTLIGEN ett positivt. Känns magiskt bra 💫

Vad de kunde se har den stora tumören i levern minskat från 40x38 mm till 34x32 mm och en annan stor som sitter på sidan har oxå minskat några mm. Läkaren sa att det betyder att alla andra (som de inte mäter) oxå borde ha minskat.  

I vanliga fall brukar man få byta cellgifter för tumörerna blir resistenta men eftersom dessa haft så bra effekt blir det samma i ytterligare tre månader. 

Som jag skrev i mitt inlägg på insta (obergmia) och fb; Jag vet att jag aldrig kommer bli frisk men just idag känner jag mig odödlig! 

Alla dagar av sunkigt mående, alla spyor, trötthet och ångest har betalat sig. 

Jag ser det som att cellgifterna har köpt mig tid. Tid att samla ännu fler underbara minnen. Och på tal om att samla minnen. 

Jag har just haft den bästa veckan man kan tänka sig 🤗 

Det började med en tur till Marits ö, vilket litet paradis! En dag med två av mina närmsta vänner, god mat, bad och skratt ❤️  

(null) (null) (null) (null) (null)

Sen drog syrran och jag till skogs med husvagnar, hundar och ungar. Vi har haft så härliga dagar ❤️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
 
Spike var så slut på kvällarna att han frivilligt gick in och bäddade ner sig och sa vänligt men bestämt att han ville vara i fred 😄😍 
(null)

Vilket blåbärsår! Helt blått i skogen. 14 litet plockade vi under dessa dagar. Gott att ha i frysen, ska nog göra sylt av en del 😋
(null)


Jag fick så galet med energi av morgonens braiga nyheter 😃 Städat ur husvagnen och gjort pizzabullar till bröllopet. Jajjemen, du läste rätt, på vårt bröllop blir det ingen fancy bordsservering, det blir en enkel men förhoppningsvis god buffé och jag är säker på att de barn som är med kommer uppskatta lite enkel mat. 
Läste lite om ballonger idag. Min vision är att fylla taket på tältet med ballonger så jag har köpt en hel massa ballonger. Tanken är att blåsa upp dom på fredagen men nu läste jag att latexballonger bara håller luft i 7-8 timmar. Suck. Kanske måste beställa vanliga hederliga ballonger... 🙃
Märks det att jag är speedad? 😄😄 
Klockan är långt över midnatt och det är verkligen hög tid att sova. 
Micke är borta på golfresa så på hans sida ligger det en svartvit liten hårig sak. Inte så illa sovsällskap 😊 
Ta hand om er och kom ih åg a tt njuta varje sekund du får med de du älskar💜 

Kommentarer :

#1: Nathalie Blomander

Skönt med en positiv nyhet! 👏🏻🌸

skriven
#2: Nathalie Blomander

Skönt med en positiv nyhet! 👏🏻🌸

skriven
#3: Nathalie Blomander

Skönt med en positiv nyhet! 👏🏻🌸

Svar: Ja det var på tiden 😻😻
Mia

skriven
#4: Pertti

Önskar dig all lycka med bröllop och att den hemska sjukdomen lämnar dig och att du har ett långt, lyckligt liv framför dig. Kram Pertti.

Svar: Tack snälla du 💖 Dina ord värmer. Många kramar.
Mia

skriven

Kommentera inlägget här :