Update 10/5 đŸŒŒ

Mycket som hĂ€nder pĂ„ alla fronter. Jag har fyllt Ă„r och hade en fantastisk födelsedag Ă€ven i dessa Corona-tider. Micke och Nellie stuvade in mig i bilen och sĂ„ Ă„kte vi till Örebro. Vi skulle möta upp mamma och pappa pĂ„ en utomhusfika innan vi tittade pĂ„ en ny husvagn. Det blev en överraskning nĂ€r Ă€ven mina tvĂ„ systrar och mitt lilla hjĂ€rta Elly var med. Det blev en sĂ„ mysig fikastund, som jag saknat dom❀ (null)

(null)
 Lite lullig av piller och vĂ€ldigt nöjd 😄
(null)

Jag har ju vĂ€rldens bĂ€sta förĂ€ldrar. Den husvagnen vi haft ett par Ă„r nu har funkat men Ă€r inte optimal om vi ska vara ute mycket i sommar hela familjen och absolut inte om vi tĂ€nker pĂ„ att jag kanske inte kommer att mĂ„ sĂ„ bra. SĂ„ vi fick i uppgift att hitta en husvagn som mamma och pappa skulle köpa som vi fĂ„r lĂ„na att ha som vĂ„r egen. Fantastiska ni 💚 
Jag hoppas att vi kommer fĂ„ fina somrar tillsammans i vĂ„ra lĂ„dor đŸŒŒ
(null)

Jag Ă„terhĂ€mtar mig mer och mer efter operationen. Jag orkar vara uppe mer och igĂ„r kolkat Ă€ntligen till stallet och kunde kika pĂ„ nĂ€r Nellie red. 
Fina Walle 💚
(null)

Imorgon Àr det dags att lÀmna blodprov. TÀnkte oxÄ ringa min kontaktSSK dÄ snittet varar lite pÄ nÄgra stÀllen. Jag kÀnner en förhÄrdnad under nitarna och jag undrar om det kan vara nÄgot Àckel som samlats dÀr....
PĂ„ tisdag Ă€r det besök pĂ„ onkologen för att höra om hur de tĂ€nker sig med cellgifterna. KĂ€nns lite som domedagen. 

IgĂ„r skrev jag ett lĂ„ng fb-inlĂ€gg om insamlingen Samla minnen. Jag lĂ€gger ut det hĂ€r oxĂ„. Hoppas ni orkar lĂ€sa. 
Kram pĂ„ er! 💜

FacebookinlĂ€gget: 

Det Ă€r svĂ„rt att bĂ„de be om och ta emot hjĂ€lp. Ni som kĂ€nner mig vet hur galet (pĂ„ grĂ€nsen till korkat) envis jag kan vara. Jag sliter hellre dag o natt Ă€n kĂ€nner att jag tar upp tid och energi frĂ„n andra. Det Ă€r nĂ„got jag försöker bli bĂ€ttre pĂ„ och nu verkar ju vara ett utmĂ€rkt tillfĂ€lle att utmana mig sjĂ€lv. De senaste veckorna har jag verkligen fĂ„tt uppleva hur det Ă€r att ha ett fantastiskt skyddsnĂ€t omkring sig. Allt ifrĂ„n att Nellie fĂ„r skjuts till och frĂ„n stallet till att det kommer matkassar till dörren. 

Jag Ă€r sĂ„ tagen av alla mĂ€nniskor som har sĂ„ stora hjĂ€rtan. Jag vet inte hur jag ska kunna tacka alla som bidragit till insamlingen. Det kanske Ă€r som en vĂ€n till mig sa, att jag egentligen inte behöver tacka. Att folk vill ge och att de inte förvĂ€ntar sig nĂ„got i gengĂ€ld. Men jag vill verkligen visa hur tacksam jag Ă€r. SĂ„ Ă€n en gĂ„ng. Det ni gör betyder sĂ„ otroligt mycket. 

Karin och Ilona vill nu ta insamlingen ett steg lĂ€ngre. De vill ha en insamling som alltid Ă€r öppen. NĂ€r de stĂ€llde frĂ„gan till mig om jag skulle vara ok med det var jag först lite velig. Vi överlever ju, det gör vi alltid. Men sen lĂ€xade jag upp mig sjĂ€lv. Den hjĂ€lp som insamlingen ger erbjuder mig att kunna fĂ„ lite sinnesro. Det Ă€r ingen hemlighet att sjukskrivning betyder hĂ„l i plĂ„nboken. 
Samtidigt vill jag pĂ„ nĂ„got sĂ€tt kunna visa för er vad tanken Ă€r att pengarna ska gĂ„ till. SĂ„ jag kommer sĂ€tta upp mĂ„l. Ett av mĂ„len Ă€r att starta ett sparande till Nellie dĂ€r pengarna till en början ska gĂ„ till  körkort nĂ€r hon fyller 18. Tanken med den hĂ€r första insamlingen och att de döpte den till Samla minnen Ă€r att vi som familj ska kunna fĂ„ en guldkant pĂ„ tillvaron. Min önskan Ă€r till exempel att vi ska kunna vara ute med husvagnen nĂ€r jag mĂ„r bra och att vi ska kunna ta nĂ„gra nĂ€tter i Göteborg i sommar och göra Liseberg och allt vad tjejerna tycker Ă€r roligt. 
Jag kommer ge Karin och Ilona helt fria hĂ€nder att sköta insamlingen och nĂ€r deras plan Ă€r klar kommer jag att sĂ€tta ut fler av mina mĂ„l och önskningar. 

Tack för att du lĂ€st detta lĂ„nga inlĂ€gg och Ă€n en gĂ„ng tack. Tack som skjuttsingen! ❀

Kommentarer :

#1: Anonym

❀ Blir sĂ„ glad nĂ€r jag lĂ€ser att du fick en fin födelsedag.

Svar: Tack snĂ€lla du ❀
Mia

skriven

Kommentera inlÀgget hÀr :