300 knyck eller inget alls

Ligger jag på soffan kryper det i kroppen. Är jag igång och hittar på saker längtar jag till soffan. Trött på mig själv. 
Vill så gärna att de hör av sig med ett operationdatum imorgon. 

Nellie och jag stack till skogs med pälsklingarna imorse och skulle gå Mtb-spåret. Hittade en lagom slinga som skulle vara 2,8km. Yeah right 😂 5,5 km senare kom vi tillbaka till bilen. Det går inte så fort när man har hundarna med sig. Men det känns bra när de kan gå lösa och springa i skogen. Lite blåsigt var det men mysigt med alla vårtecken. 
(null)

Efter lunch satt jag med Nellie när hon gjorde matte. Hon jobbar hemma inte bara för viruset utan även pga av hennes diagnos och svårigheter. Det funkar jättebra och hon får mycket mer gjort hemma än i skolan. Jag hjälper henne att lägga upp schema för dagen med korta pass och många pauser och jag sitter oftast med henne när hon pluggar. Tanken är att sedan kunna smyga igång med en eller ett par lektioner i veckan i skolan. Svårt att göra upp en tidsplan nu när världen är upp o ner.... 

Tur vi har stallet! Där slappnar vi båda av och bara är. Nu har Penny varit hos oss i fyra dagar och vi håller på att lära känna varandra. Hon är så snäll och lugn 💜 
Eftersom hon precis skiljts från sitt föl har hon mycket mjölk och vi mjölkar ur henne lite på kvällarna. Hon får också röra på sig en stund varje dag (förutom det hon rör på sig i hagen) och får en dos Metacam som är lite smärtstillande och antiinflammatoriskt som motverkar juverinflammation. 
(null)

(null)

Igår hade Ilona och jag utomhusdejt. Spike och Dilba bondade direkt med Emil. Han var så lugn och fin med dom 😊
(null)

(null)

Att det var pizzabullar inblandade var ju bara en extra bonus 😄 
 
Emelie, min bonusböna, har suttit på sitt rum halva kvällen och kom nu ut och visade vad hon ritat.  (null)

Svårt att få ett bra kort, hon är så duktig! 👏 
Blir lika glad varje gång de hittar på ngt som betyder att de inte har telefonen i handen 🙃 

Nähäpp! Lika bra att gå o sova. Det finns ändå inget godis hemma! 
Kram på er! 🌸

Kommentera inlägget här :