Jag vill inte. Punkt.

Jag är sur. Riktigt sur. 

Jag vill inte ha cancer. 

Jag vill inte opereras. 

Jag vill inte ligga där på intensiven och bara få en liten tuss med vatten att suga på fast det känns som jag torkar ihop som ett russin. Jag vill inte ha den där jäkla slangen i näsan som skaver och får mig att må illa. Jag vill inte ha flera dränage och bara  vänta på den äckliga känslan när det är dags att dra dom. Jag vill inte svettas och må illa så fort jag rör på mig eller få svimningskänsla när jag ska få hjälp med  att sitta eller stå upp. Jag vill inte behöva få hjälp att duscha. Jag vill inte ha de där obehagliga drömmarna som jag fick sist.  


Jag vill att det här ska vara över. Jag vill vara ute på andra sidan. 


Förra gången jag opererades visste jag inget om hur det skulle bli. Det kanske var bättre. Förra gången gick helt utan komplikationer. Vad är oddsen för att det händer igen? Förra gången var jag i mitt livs bästa form. Tränade styrketräning och kondition 5 gånger i veckan. Nu går jag endast promenader. Kroppen är fortfarande nedsatt av cellgifterna och jag har många extrakilon att bära på. 


Jag vet att jag är envis. Jag vet att jag kommer kämpa för att komma tillbaka till vardagen så fort som möjligt. 

Jag vill bara inte ha det här gigantiska fartguppet i livet. 


(null)


Kommentarer :

#1: Ilona

Älskade Mia, gör så ont att läsa det du skriver. ❤️

skriven
#2: Lippe

Jag vill inte heller att du ska behöva gå igenom skiten igen. Jag vet också att du är en envis sort som kommer att kämpa precis så som du skriver. Tänker ofta på dig. ❤

skriven
#3: Anonym

skriven
#4: Anonym

Åh...Fina du ❤️ Kramar i mängder!

skriven
#5: Gunnel

Tänker så mycket på Dej och även på din familj 💞 Många kramar 💞

skriven
#6: Anneli Johansson

Styrke kramar till dig❤

skriven
#7: Anneli Johansson

Styrke kramar till dig❤

skriven
#8: Anneli Johansson

Styrke kramar till dig❤

skriven
#9: Anneli Johansson

Styrke kramar till dig❤

skriven
#10: Anneli Johansson

Styrke kramar till dig❤

skriven
#11: Anonym

❤️

skriven

Kommentera inlägget här :