Mjölby ❤️

På morgonen förhörde jag mig noga om igen att mamms o papps var friska, sen packade vi in oss och stack iväg. 
Vanligtvis brukar våra bilturer ägnas åt att alla stoppar i sina lurar i öronen och lyssnar på vad de vill men idag lyssnade Nellie och jag tillsammans på podd. Jag är vansinnigt förtjust i True crime och försöker få med Nellie intresserad 😄 Har precis hittat en podd som heter Värsta morden. Det är bara 20-25 minuter långa avsnitt och lagom for Nellies koncentration 🙂 Jag tror faktiskt hon gillade det och vi pratade om hur skruvade människor det finns. Förgifta och ta livet av sitt barn med salt?? Galet. 
Jag vill gärna tipsa om mina två favoritpoddar inom true crime: Mord mot mord och Vad blir det för mord. Gillar ni den genren så testa några avsnitt 🙂 

Vi hann med att åka till mammas hästar och ta en ridtur i skogen, ha filmmys till Three billboards outside Ebbing Missouri (5 av 5 🌸🌸🌸🌸🌸) och såklart en omgång Tut (kortspel). Mamma tillåter inte att man går o lägger sig utan att ha kört minst en omgång 😅 

Cancerstatus idag: lite diffus värk i ett område i magen. Läkarna säger att det inte är något farligt. Det kan vara en av tumörerna som retar intilliggande vävnad. Irriterande och en ständig påminnelse om vad som finns i magen. Jag vill inte ta värktabletter i onödan för jag blir så trött och får inte köra bil då men till natten brukar jag peta i mig en så jag kan sova ordentligt. Det känns skönt att dagarna rinner på lite så det snart blir tisdag och besök på Akademiska. Jag vet redan att det är 5-6 tumörer i buken och en i levern. Från början sa de att det skulle bli två operationer för det var för omfattande att ta båda sakerna samtidigt men efter en av läkarnas konferenser så kom de fram till att de kan ta allt samtidigt så det känns bra. Jag hoppas innerligt att de kan låta stomin vara som den är nu. Den fungerar så bra som den kan göra och det är jag såååå tacksam för. Jag är med i en grupp på fb för oss som har stomi och fy vad det krånglar för en del. Min funkar så bra (peppar peppar) att jag har avböjt erbjudande om att lägga ner den igen. Jag trodde ju liksom att det var slutopererat nu 😏 
Nu har jag krupit ner brevid lillböna i sängen på mitt gamla flickrum. Myser av att ligga och lyssna på hennes snusande andetag ❤️ 

Hoppas ni fått njuta av vårvädret idag, Älsk på solen! ☀️☀️ (null)

(null)

Kram på er och sov gott 💜

Kommentera inlägget här :