Vi måste prata om att prata.

För några veckor sen pratade jag och min härliga vän Jennifer om att våga prata med den som har cancer om hur orolig man är för både dens skull men även sin egen skull. Hon hade läst någonstans att den som har cancer (eller annan sjukdom) pratar med vänner och anhöriga om sina problem och sin oro. De i sin tur pratar med sina nära om det.  Oftast  känner vänner och anhöriga att de inte kan prata med den som är sjuk om sina känslor. Kan vi inte ändra på det? Jag vill att ni ska kunna prata om det med mig. Det hjälper på något sätt mig också. Det syns ju på er att ni är oroliga och då menar jag inte bara för min skull. Jag vill att ni ska fråga om ni undrar något. Jag vill inte att något ska vara för konstigt eller ledsamt att prata om. Kör bara så pratar vi och "löser" det tillsammans. Okej? 💜


Fick idag det här meddelandet: 
(null)

(null)

Ni kan tydligen lägga till mig som en ikon på telefonen, nästan för bra för att vara sant ju! 😉 Det är ju lite svårt att hitta bloggen bara genom vanlig googlesökning så det var ju toppennyheter 😊 
Tack Emelie 💜

Idag har jag hjälp mamma att mocka i hagen och satt upp lite staket inför sommaren. Medans jag gjorde det fixade Nellie och mamma iordning Ziggan (som egentligen heter Zoogins Corona 😲) och Walle och sen red de på banan. Det var första gången som Walle blev riden där och även riden mer seriöst. Han är 7 år men väldigt grön. Det gick så bra! Min lillböna är fantastisk! 👏👏 Får han plats i bagaget tar vi med honom hem 🥰
(null)
Huuuuur söta?!?!! 🥰🥰
(null)

Pappa fixade årets första grill och till efterrätt hade Nellie och jag gjort Daimcheesecake.
(null)

Bara gör den! Så galet god! 😋 
Vi gjorde själva botten på 1,5 sats och receptet hittar ni här: 
Daimcheesecake

Kan vi prata lite om det här med att sova med hund i sängen?? Hur är ni skapta som klarar det? Hemma sover våra pälsklingar alltid hos tjejerna och de har inga problem med det. Men nu när vi är i Mjölby sover hundarna i sängen med Nellie och mig. Jag sover som en kratta! De snarkar och jag ligger så obekvämt bara för att inte störa dom 🤪😂
Aja, de verkar nöjda iallafall 😄

Sov gott! Kram på er! 

Kommentarer :

#1: Anonym

Sova med hunden i sängen är ett måste här hemma. Ärligt talat så sover jag som en kratta om jag inte har henne hos mig. Älskar att känna henne brevid mig ❤️ Lycka är att få se hennes tassar det första man gör när man slår upp ögonen. Kram på dig 🤗 /Solan

skriven

Kommentera inlägget här :